رشته‌های هسته‌ای بر اساس نیاز و اهداف كشور گسترش می یابند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، دكتر 'حسین نادری منش' روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از طرح آموزش الكترونیكی رساله نویسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 300 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف برای تغییر رشته خود به رشته های هسته‌ای اقدام كرده اند و درخواست های آنان در شورای این دانشگاه بررسی شده است و در صورتی كه افراد دارای صلاحیت و شرایط تغییر رشته‌ باشند، مجوز تغییر رشته به آنها داده می شود.

وی افزود : این اقدام دانشجویان دانشگاه شریف به افرادی كه می خواهند با تهدید و ترور دانشمندان هسته ای ، ملت و جوانان كشور را از اهداف انقلاب اسلامی دور كنند، این پیام را می دهد كه ده ها هزار نفر در كشور آماده به خدمت هستند.

نادری منش در مورد طرح آمایش آموزش عالی كشور گفت: براساس این طرح كشور به 10 منطقه تقسیم و فعالیت‌های آموزش عالی متناسب با این مناطق پیگیری می شود.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان كرد : برنامه پنجم توسعه وظایف مهمی را بر عهده ما گذاشته است كه ارتقا، توسعه و رشد كمی و كیفی آموزش متناسب با نیازهای كشور از جمله این وظایف است.

وی همچنین از راه اندازی گروه 'فناوری‌های نوین' در شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: این گروه در حوزه های فناوری نانو، زیست فناوری، هوا و فضا، انرژی های نو و علوم شناختی فعالیت می‌كند.

طرح آموزش الكترونیكی رساله نویسی (آمال) ویژه دانشجویان تحصیلات تكمیلی و پژوهشگران است . این طرح امروز - سه شنبه - در وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری رونمایی شد.

براساس این طرح دوره های آموزشی با موضوعات دوره تدوین طرح پیشنهادی(پروپزال)، دوره تدوین رساله و گزارش نویسی، دوره آموزش شیوه‌های پژوهش (روش تحقیق) دوره مقاله نویسی، دوره شیوه‌های استناد، دوره ویرایش صوری - زبانی، دوره راهبردهای جست‌وجوی اطلاعات، دوره فن ترجمه و دوره شیوه ارایه مطالب برای دانشجویان برگزار می شود.

علمی**2038**9190**1581





:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: